יום שלישי, 11 במרץ 2014

כיצד ניתן למדוד ולשפר את חווית הגלישה באתר שלכם?



אם ברצוננו להעניק חווית גלישה למבקר אשר תגרום לו ליהנות מהביקור באתר,לחזור אליו שוב ושוב, להמליץ לחברים באמצעות הרשתות החברתיות ולהזדהות עם ערכי המותג של העסק כפי שהם באים לידי ביטוי באתר.  כדאי להכיר את המונח Flow אשר יעזור לנו להבין את מהותה של אותה חוויה ואף למדוד אותה בעזרת תוכנת סטטיסטיקה אנליטיקס (גוגל) המשולבת באתר .

מהו משמעותו של המונח Flow?


Flow הוא מצב נפשי שבו מבצע אדם פעולה שהוא שקוע בה לחלוטין, מלא אנרגיה ונהנה מביצועה ואף חווה מצב של התמזגות והקשבה מלאה לעשייה באותו זמן נתון (ע"י וויקיפדיה)
אפשר להיזכר בתחושה שמעניקות לנו חוויות כמו האזנה להרצאה מרתקת, או דו שיח מלהיב ובמיוחד בעת פעילות גופנית אומנותית כמו ריקוד, ציור, מוזיקה וכתיבה שבהם אנו כל כך מרותקים לרגע עצמו עד שמחשבות או הסחות אחרות אינם עולות בראשנו.

מדוע חשובה חווית ה-Flow באתר:

חווית Flow גורמת למבקר לעבור מדף לדף בהנאה ובזרימה ולהתמקד באזורים המעניינים אותו ולבסוף לבצע פעולה (רישום לרשימת תפוצה, יצירת קשר, רכישה) ואף להמליץ על האתר לחברים ,דבר המהווה יעד נכסף עבור בעל האתר שמעוניין במבקרים אוהדים ולקוחות איכותיים שימליצו ויחזרו אליו שנית.

איך יוצרים את חווית ה-Flow?


  •  תכנים המסודרים ומחולקים עם כותרות והדגשים
  •  עיצוב אשר עובד עם המסר ומעצים אותו ומחזק את התוכן הכתוב
  •  התמצאות קלה וברורה ומרתקת
  •  תצוגה של תוכן לא סטנדרטית המשלבת טכנולוגיה מתקדמת כמו: מצגת קונספטואלית, גלריית תמונות עם ממשק לא סטנדרטי, צמצום והרחבה של טקסט, תצוגה של סמלים של לקוחות מתקדמת, גלריה של המלצות לקוח אשר מתחלפת בצורה רנדומאלית.

זהו תוסף חדש למדי לתוכנה שכרגע ניתן לצפות בו בעזרת הדפדפן כרום. יש להקליק על המילה Flow בתפריט השמאלי של התוכנה ,כאשר אנו נמצאים תחת לשונית audience
Audience-visitor flow) )ואז נראה מול עינינו את התרשים הבא

התמונה שמתגלה לנו מן התרשים מספרת לנו את מסעו של הגולש באתר, הפעולות שביצע בנקודות חשובות  ואפילו נותנת לנו רמזים לגבי התחושות שחווה במהלך הביקור ומאפשרת לנו לבדוק האם חווית ה-Flow מתקיימת עבור הגולש:

o זרימה-  מהיכן התחיל המבקר את הגלישה באתר (first interaction) והיכן סיים, בכמה עמודים צפה, באיזה נקודה הקליק כדי  לעבור עמוד ומה היה זמן השהייה הכולל שלו באתר.
o פוקוס- התמקדות בתוכן עמוד מסוים או קטע ממנו, אפשר לבדוק איזה חלקים מעניינים אותו ביותר בכל עמוד, כמה זמן נצפה קטע הוידיאו וכמה זמן שהה המבקר בכל עמוד.
o הנאה ועניין- שהייה ארוכה בעמוד מסוים, מעורבות ביצירת תכנים כמו תגובות והשתתפות בדיונים.
o ביצוע פעולות – יצירת קשר, רישום  לרשימת תפוצה, השארת  תגובות.
o שביעות רצון וסיפוק- ביקורים חוזרים באתר ,המלצה לחברים בפייסבוק ורשתות חברתיות.

חלקים באתר אשר מומלץ לעקוב אחריהם בעזרת ה-Flow:


בלוג – ניתן לבדוק איזה פוסט הוא הנצפה ביותר וכמה זמן  קראו אותו,
כמה קוראים היו לפוסט וכמה המליצו לאנשים אחרים וכן מה קרה לאחר קריאת הפוסט- האם המבקר המשיך לקרוא פוסטים אחרים או האם עבר מהבלוג או הצור קשר או אל העמודים האחרים.
דף הבית- כמה התחילו את המסע בדף הבית וכמה רחוק המשיכו במסע לאיזה נקודות הגיעו ומתי עזבו.
נקודות התחלה שונות: כמה אנשים הגיעו לא דרך עמוד הבית אלא דרך עמודים אחרים ולאן טיילו משם.
צור קשר- מה היה המסלול הטוב ביותר שהוביל בסופו של דבר ליצירת קשר או להשארת פרטים אפשר לבדוק את רמת הזרימה ממקורות שונים ועל גבי טווחי זמן שונים.

מעקב שוטף אחר Flow המבקרים באתר , הסקת מסקנות ושיפור האתר ותכניו כתוצאה מכך , יביאו למספר רב יותר של מבקרים מרוצים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה