יום חמישי, 6 במרץ 2014

מאחורי כל נתון יבש יש סיפור מהחיים על הלקוחות שלכם

האם המבקרים באתר שלכם נהנים לשהות בו ושוהים בו זמן ממושך?
האם התוכן מעניין ומושך לקריאה וגורם למבקר לעבור לעמוד הבא?
האם מספר המבקרים במגמת צמיחה או בנסיגה?
כיצד מגיעים המבקרים לאתר? באילו מילות חיפוש הם משתמשים? מאיזה אתרים במיוחד הם מגיעים?
התשובות לשאלות האלו חיוניות להבנת המצב הנוכחי  ולהבנת הדרכים לשיפורו במטרה להניב לעסק עוד מבקרים שיהפכו ללקוחות שיגבירו את הכנסות העסק.



אנליטיקס- תוכנת הסטטיסטיקה של גוגל שאותה ניתן להשתיל באתר בקלות, מגלה לנו את התשובות לשאלות האלו
הגרף שבתרשים למעלה כמו גם הנתונים שמתחתיו, מייצגים נתונים אמיתיים של אחד מלקוחותינו, אתר חדש בנושא אמנות שיצא  לאוויר לפני כמה חודשים

מה מספרים הנתונים?
 338 מבקרים בחודש האחרון, מתוכם 244 ביקרו באתר בפעם הראשונה ו94 הם מבקרים חוזרים
כל מבקר צפה בממוצע בשלושה דפים ושהה באתר שלוש דקות ושלושים שניות בממוצע
ה- bounce-rate שמלמד אותנו על אחוז הנטישה של האתר לאחר זמן קצר, הוא נמוך (כתור כלל אצבע אפשר לומר שמתחת לחמישים אחוז זה שיעור טוב ומעל לחמישים אחוז  זה מצביע על בעיה)

מה מראה הגרף?
מהתבוננות על הגרף הויזואלי אפשר לראות  מגמת עלייה במספר המבקרים ושיש נקודות של שיאים במספר המבקרים,  אולי מפרסום פוסט בבלוג או אולי מפרסום בפייסבוק,  וזאת כדאי לבדוק

המסקנות מהנתונים הם: שהאתר במגמת צמיחה, יש תכנים מעניינים שגורמים למבקרים לא לנטוש ולהמשיך לדפדף באתר וגם למבקרים לחזור שוב לאתר  בציפייה לעדכונים ולתוכן מעניין
אך כדאי לעדכן את האתר לעיתים יותר קרובות כדיי להגדיל את מספר המבקרים החדשים ולהגדיל את עקומת הצמיחה ולהפוך אותה ליותר עקבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה